Logo
Pořadatelé festivalu chtěli nastavit jednotnou komunikaci od zkušených marketérů. Jak už to u kultury bývá, rozpočty nejsou velké, proto jsme museli pracovat poměrně efektivně. Stávající logo poskládané do zkratky HFZ nám přišlo po komunikaci v kultuře špatně zvolené.
Navrhli jsme používat celý název Hudební festival Znojmo a navrhli jsme logo, které ideově vychází ze základní notové osnovy. Logo nemá přesně definovanou barevnost, díky své jednoduchosti lze používat v jakékoliv barvě dle potřeb festivalu a jeho komunikace.
Vizuální styl
Hudební festival má pro každý rok nové téma, ve kterém se nese vizuální komunikace daného ročníku. Napadlo nás vnést do komunikace trochu pestrosti a navrhli jsme pro každý rok používat jinou barevnou škálu.
V návaznosti na pestrost barev jsme hledali sjednocující vizuální prvky. Hudba je umění stejně jako grafika, ilustrace, kresby, které jsou nám blízké. Vzhledem k rozpočtu nás napadlo pro každý ročník a téma vyhlásit tender na kresbu daného ročníku a pro komunikaci následně používat prvky z této kresby, která tématicky spojuje malířské a hudební umění a téma daného festivalu.
Tiskoviny
Náš textařský tým se na této zakázce opravdu vyřádil. Pořadatel kulturní akce potřebuje spoustu tiskovin a textů. Vedle plakátu festivalu a kompletního programu složeného do atypické skládačky jsme tvořili i plakáty ke každé z 30 festivalových akcí. To byl opravdu oříšek, jak skloubit grafiku daného ročníku festivalu s fotem interpreta? Jak najít jednotící linku, když každá fotka je jiná a povětšinou se k obrazu ani nehodí?
Třešničkou na dortu byly dva festovalové magazíny, které jsme vytvářeli od obsahu po sazbu a tisk. Magazíny vyšly v regionálním týdeníku Znojemsko a také je pořadatelé rozdávali návštěvníkům na akcích.
Web
Web festivalu se snaží o maximální míru automatizace, obsahuje funkce, které mají pořadatelům usnadnit práci. Má detailně promyšlenou strukturu, díky skvělé zadávací dokumentaci lze jednotlivé prvky webu velmi jednoduše měnit dle barevnosti každého ročníku festivalu. Má velmi přehledný program akcí s filtrováním, napojený na předprodejový portál SMS Ticket.
Zákazník si může i načasovat, kdy se jaké části webu mají zobrazovat, pro efektivní přechod jednotlivých roků, reflektuje také sezónnost a chod pořadatelova roku. Festival je spojený s vínem, tak si zákazníci mohou na webu objednat vína, která jim během degustací a poslechu chutnala. Velké úsilí jsme věnovali responzivitě webu, protože spousty příznivců festivalu pravidelně sledovali nové příspěvky v aktualitách webu a velké procento zákazníků i lístky přes mobilní zařízení objednala.
Online marketing
Online marketing je součástí našich každoročních aktivit pro festival. Již několik měsíců před začátkem spouštíme reklamy v obsahové síti Google, Seznam, bannery na Facebooku a Instagramu. V průběhu festivalu se staráme o příspěvky na sociálních sítích. Cílem těchto kampaní je prodat vstupenky, případně informovat o akcích, které jsou zdarma, čímž jim zvedáme návštěvnost.
Jako velice efektivní nám přijde videoformát reklamy, který jde umísit například na YouTube a dle sledovaného obsahu a dle lokality zobrazovat videa z festivalu té správné cílové skupině.
Klient o spolupráci
V Atlanticu jsme našli vše, co nám při pořádání festivalu interně chybělo. V této agentuře vznikl náš nový web, který měl v první řadě jednoduše prodávat vstupenky na akce. To se podařilo díky propojení s platformou smsticket.cz. Specialisté z Atlanticu nám také pomohli s online prezentací na Facebooku, S kliku i Google Ads. Hlavní pomoc vidím při hledání vizuální tváře festivalu, kterou jsme se rozhodli každý rok měnit. Ceníme se práce Atlanticu a doufáme v dlouhodobou spolupráci. V naší neziskové organizaci nemáme žádného stálého zaměstnance, proto nám velmi pomáhá, že se agentura postará o vše kolem komunikace.
Jiří Ludvík, prezident festivalu