Analýza
Klient se pokoušel nové zaměstnance najít sám, to se však nedařilo a tak se rozhodl, zkusit to společně s námi. Čím jsme si získali jeho důvěru? Nestříleli jsme od boku. Vyžádali jsme si pohovory se stávajícími zaměstnanci a snažili se pochopit, co je pro ně důležité. Každý z nich má svůj příběh a svoje preference. Na problém jsme se dívali ze všech stran, z pohledu personálního oddělení i očima konkrétních zaměstnanců.
Strategie
Čeho chceme dosáhnout? Naše strategie je jednoduchá: Plánujeme kampaň, která bude pravdivá, účinná a atraktivní. Hledáme správné emoce a přesvědčivé argumenty. Porovnáváme jednotlivé komunikační kanály a vybíráme ty nejvhodnější. Kde inzerovat a co, to nám poradili právě stávající záměstnanci.
Kreativa
Pečlivě si hlídáme vizuální stránku komunikace i její lidský tón. Sanborn je moderní a seriózní firma s dobrou perspektivou, pro vlastní rozvoj i pro spokojený život zaměstnanců. Nic z toho se nesmí z naší komunikace vytratit. Při hledání kreativních konceptů jsme lovili v různých vodách, ale nakonec jsme vsadili na autenticitu a věrohodnost, kterou nejlíp vyjadřují spokojení stávající zaměstnanci. Nafotili jsme výrobu a navrhli kreativu kampaně. Ukázali jsme zaměstnance, pracoviště, ale i unikátní výrobky, které v závodě vznikají.
Billboardy
Vizuální podoba billboardů vycházela ze zvoleného konceptu náborové kampaně. Tím celá legrace ovšem nekončí. Kde umístíme konkrétní billboardy? Kde máme největší šanci oslovit relevantní publikum? Cílili jsme na Třebíč a cestu do Velkého Meziříčí. Celkem jsme oslovili 7 majitelů billboardových ploch a vyjednali klientovi ty nejlepší podmínky pro publicitu náborové kampaně.
Média
Jedna věc je výběr správných novin pro umístění konkrétních sdělení a druhá věc: ta konkrétní sdělení připravit. Klasický rozhovor s vedením firmy? To není problém, máme v týmu hned dva zkušené novináře. Tradiční inzerci jsme pak realizovali v souladu se zvoleným konceptem: Mluvíme k věci, ukazujeme reálné prostředí, používáme pravdivé argumenty! Vedle článků a rozhovorů v lokálním tisku jsme vytvořili i tištěné inzeráty.
PPC
Pro vyhledávací kampaně jsme připravili přesvědčivé texty s jasným sdělením, pro obsahovou síť zase reprezentativní bannery. V celé kampani jsme využili různé metody cílení. Oslovovali jsme uživatele ve zvoleném regionu, v různých věkových skupinách. Aktivně jsme pracovali i s pracovní dobou zaměstnanců v průmyslových podnicích. Cestujete ráno do práce autobusem a přitom koukáte do mobilu? Fajn, toho zkusíme využít. Snažili jsme se kandidáty oslovit maximálně efektivně. To klientovi ušetřilo kredit.
Web
Onlinová reklama potřebuje dobrou vstupní stránku. My ale oslovujeme široké publikum: absolventy po vyučení i zkušené mistry svého oboru. Takže jsme vytvořili vstupních stránek víc, podle základní typologie uchazečů o zaměstnání. Z jednoduchého formuláře jsme odstranili všechny překážky, soustředili jsme se na funkčnost.
Úspěšnost projektu
Díky dotazování zaměstnanců se nám povedlo nastavit komunikaci kampaně tak, že na ní cílová skupina aktivně reagovala. Jednoduše si mohli domluvit schůzku díky dobře připravené náborové stránce na webu kariera.sanborn.cz.
Petra Štorková - projektová specialistka
prvních dní kampaně