Úspěšná reklamní kampaň je tvořena z dobré reklamní strategie, kreativního konceptu a vhodně zvolených médií a komunikačních kanálů.
Reklamní kampaně tvoří náš tým reklamních kreativců, který vymyslí a zpracuje kreativní koncept reklamní kampaně s jasnou nosnou myšlenku tak, aby cílová skupina obsah sdělení snadno pochopila, přijala a ztotožnila se s ním. Tým stratégů a mediálních plánovačů vám připraví vhodný strategický mediaplán s ideálním poměrem investice, vhodnosti médií, ceny za oslovení 1 osoby a vhodným načasováním reklamní kampaně. Každou reklamní kampaň monitorujeme, evidujeme a pravidelně vám předáváme výstupy formou média reportů.
Cesta k úspěšné reklamní kampani? Mít jasno v základních otázkách
- koho chcete oslovit
- kdy ho chcete oslovit
- co mu chcete říci
- co si má zapamatovat
- kam ho chcete nasměrovat
- jak navázat na vaši komunikační strategii
Jaké informace společně zjistíme
- jaké jsou marketingové a komunikační cíle vaší kampaně
- kdo je vaše cílová skupina
- co chcete cílové skupině sdělit
- kdy je nejvhodnější doba pro spuštění reklamní kampaně
- jaká jsou nejvhodnější média pro úspěšné oslovení vaší cílové skupiny
Poté následuje
- kreativní idea nosné myšlenky
- grafický návrh vybrané myšlenky
- výběr médií
- mediaplán
- realizace
- vyhodnocení
K čemu se reklamní kampaň využívá
- podpoře nového produktu, nové značky
- připomínající kampaň – k připomenutí produktu, značky, služby
- oznámení nového prodejního místa
- předání informací o slevě či akci
Na základě rozpočtu, vašich představ (potřeb) a našich zkušeností vám navrhneme realizaci reklamní kampaně na míru. Vybereme pro Vás optimální média a navrhneme způsob komunikace s ohledem na cílovou skupinu, kterou chcete oslovit.
Média vhodná pro reklamní kampaň
- rádio (celorepublikové, regionální)
- tištěná média – celostátní, regionální deníky, týdeníky, noviny a magazíny zdarma do schránek, odborné časopisy (celorepublikové, regionální)
- outdoor – billboardy, bigboardy, megaboardy, citylighty CLV, dopravní prostředky MHD, média v prostorách zastávek MHD a metra, bannery, lavičky, MediUpy, mostní panely, mobilní média
- internet – statické nebo interaktivní flash bannery umístěné na serverech a webových stránkách, které daná cílová skupina navštěvuje, PPC kampaně
- direct marketing – přímá distribuce – roznos letáků a ostatních reklamních materiálů do domácností či firem
- sociální sítě – Youtube, Facebook, Twitter
- PPC (Google, Seznam)
Na základě našich zkušeností doporučujeme pro reklamní kampaně využívat vždy minimálně dvou distribučních médií. V naší reklamní agentuře máme přehled o aktuálních médiích jak celorepublikových, tak v jednotlivých regionech. Známe jejich náklady, návštěvnost, čtenost, a proto jsme schopni dle Vašeho oboru podnikání a místa styku se zákazníkem nakombinovat ideální varianty použití médií pro vaši reklamní kampaň.
Pro reklamní kampaně doporučujeme využívat minimálně dvou komunikačních médií.
Postup výběru vhodných médií
- příprava mediaplánu, kalkulace
- úpravy, schválení mediaplánu
- zajištění realizace kampaně ve vybraných médiích (smlouvy, termíny inzerce, výlep reklamních ploch atd.)
Každá reklamní kampaň musí mít cíl. Abychom věděli, zda k danému cíli směřujeme, a zda jsme ho dosáhli, provádíme v Atlanticu dva typy vyhodnocení:
1. Průběžné vyhodnocení reklamní kampaně
Průběžné vyhodnocení kampaně představuje především kontrolu hlavních bodů kampaně, tedy:
- zda se inzerce a reklama zobrazuje na místech, kde byla zamýšlena
- jak na ni reagují potenciální nebo stávající zákazníci, případně jak na ni reagují návštěvníci webových stránek
- jak se vyvíjí rozpočet a jeho spotřebovaná část
2. Konečné vyhodnocení reklamní kampaně
Hlavním smyslem vyhodnocení reklamní kampaně je vyhodnocení jak jejích hlavních cílů, tak i jejích vedlejších cílů. Dalším bodem je vyhodnocení rozpočtu a nákladů na jednoho osloveného / získaného člověka.
Vyhodnocujeme otázky jako:
- zda bylo dosaženo cílů
- kolik lidí reklamu vidělo
- kolik stálo oslovení jednoho člověka
- kolik stálo získání jednoho zákazníka
- z kolika procent byl vyčerpán rozpočet
- zda byla reklamní média zvolena optimálně
- jaké poznatky si vzít do přípravy další reklamní kampaně