Při analýze velmi podrobně prozkoumáme váš současný web nebo reklamní kampaň. Taky dokážeme zjistit mnoho užitečného o vašich potenciálních návštěvnících a konkurenci.
Audit webu a online marketingu
Rozebereme na kousky vaše online reklamní aktivity. Ukáže se, které součásti fungují dobře, a které hůř. Často vyplavou na povrch i banální chyby, které brzdí účinnost vašich online aktivit.
Zákazníci a konkurence
Co přesně hledají vaši potenciální zákazníci na internetu, jak často, a jak přitom přemýšlejí? Které weby často navštěvují? A co konkurence? Jak je silná na internetu? Co dělá dobře, a v čem by šla snadno předstihnout?
Dílčí analýzy
Cílem analýzy je popsat stávající stav, ale obvykle není potřebné zjišťovat vše. Dají se zpracovat jen vybrané dílčí analýzy, jako například
- Návštěvnost webu. Dá se spolehnout na měření návštěvnosti na vašem webu? Kolik na váš web chodí lidí? A je to málo, nebo moc – vzhledem k tomu, jaké máte cíle?
- Fungování reklamních kampaní. Na kterých reklamních kampaních jste závislí, a do čeho naopak investujete zbytečně? Jaké jsou rezervy v reklamních kampaních, například PPC?
- Zpětné odkazy. Jsou důležité pro neplacenou návštěvnost z Googlu a Seznamu. Máte jich málo, nebo hodně? Jsou kvalitní? Kolik nefunkčních odkazů je třeba opravit? Jak je na tom konkurence?
- Technické aspekty SEO. Je zdrojový kód dobře čitelný pro vyhledávače, jsou důležité informace na těch správných místech? Jsou jednotlivé podstránky webu správně provázané pomocí odkazů?
- Obsahu webu. Zde je naší hlavní zbraní nadhled. Je obsah webu čtivý, srozumitelný a lákavý i pro lidi mimo vaši firmu? Vedete návštěvníky ke konverzi – například k nákupu nebo poptávce?
- Tržní potenciál. Sem spadá například analýza klíčových slov nebo průzkum trendů v hledání. Co přesně hledají vaši potenciální zákazníci? Kolik jich je?
- Konkurence. Kteří vaši konkurenti jsou nejšikovnější v online marketingu? Jaké mají zpětné odkazy, z čeho se dá poučit, a čeho vyvarovat?
Na vstupní analýzu může (ale nemusí) navazovat zadávací dokumentace na nový web nebo návrh reklamních kampaní.