Víte, proč mít jednotnou Corporate identity?
Corporate identity – Firemní identita
Corporate identity je obraz, který si vytváří vnější okolí o vaší značce, firmě – Image firmy.
Vyjadřuje souhrn představ, názorů, postojů a zkušeností veřejnosti ve vztahu k firmě.
Nastavením a dodržováním jednotné identity budujete vaší značku v očích zákazníku, ovlivňujete jejich rozhodování při nákupním procesu.
Firemní styl obsahuje:
Firemní design
Firemní kultura
Firemní komunikace
Produkt
1) Firemní design:
Logo, značka, grafika, vizuální styl, barevnost, písmo. Firení design včetně všech používaných prvků doporučujeme definovat v grafickém manuálu.
2) Firemní kultura:
Model firemních zásad, hodnot, představ a vztahů – společný život jednotlivců ve firmě.
Organizační struktura, identifikace každého zaměstnance, znalost firmy každým zaměstnancem (školení, semináře).
Základní otázky (každý zaměstnanec musí znát dle definice managementu):
Kdo je firma? Co dělá? Proč na tom záleží?
3) Firemní komunikace:
Firemní komunikaci rozdělujeme na vnitřní a vnější, to znamená směrem do firmy a směrem k zákazníkovi a okolí.
Komunikace uvnitř vám pomůže vytvořit pocit sounáležitosti s firmou a budování pocitu „my-naše firma“. Komunikace s okolím – zákazníky, potenciálními zákazníky, konkurenty, bankami, dodavateli, obchodními partnery.
Zvolit vhodnou formu komunikace s okolím souvisí s nastavením vystupování zaměstnanců, firemní jednání, reklamy a PR.
4) Produkt:
Definujte pozici produktu, jeho kvalitu, spolehlivost, důvěryhodnost, výjimečnost, obal, způsob prodeje, jaké emoce má v zákazníkovi vyvolávat, postavení na trhu.
Proč jednotnou firemní identitu?
Správně nastavená firemní identita cílevědomě utváří strategický koncept vnitřní struktury, fungování a vnější prezentace podniku. Vyjadřuje vlastní specifičnost, originalitu a nezaměnitelnost s jiným, podobně orientovaným podnikem.
Na co se zaměřuje firemní identita:
„dovnitř“ podniku – jednotlivé útvary, zaměstnanci
„vně“ podniku – klíčové segmenty veřejnosti (majitelé, akcionáři), věřitelé, dodavatelé, státní instituce
S čím vám pomůže jednotná firemní identita:
zlepší vnímání vaší značky nebo podniku u veřejnosti
představí přesnou (pozitivní) tvář značky, firmy cílové skupině
definuje, které oblasti veřejného zájmu jsou pro firmu významné
informuje cílové skupiny o změně v cenách výrobků, služeb, způsobu dodání atd.
z dlouhodobého hlediska buduje příznivou image firmy a její pověst
Hlavní otázky k dosažení cíle:
jak firmu vidí okolní svět
jak vážně firmu berou zákazníci, obchodní partneři, ostatní
Význam jednotné firemní identity:
loajalita (známost značky, produktu zvyšuje osobnost této značky – lépe se prodává)
cenová prémie (loajální zákazníci jsou ochotni za „svoji“ značku zaplatit více)
účinnější komunikace (díky známosti značky se jednodušeji komunikuje v informačním konkurenčním zahlcení)
finanční podpora (dobrá image zvyšuje cenu značky- i když nemusí mít konkurenční výhodu)
základ image značek a výrobků (firemní image je základem pro image značky, produktů)
lepší postavení na trhu práce (potenciální zaměstnanci mají větší důvěru v zaměstnavatele – jsou ochotni pracovat za horších podmínek)