Strategie kampaně
Nejprve jsme zmapovali aktuální situaci, definovali hledané pozice, vybrali důvody, proč by měli uchazeči chtít pracovat právě v SUDEXU, Tyto informace jsme získali po několika brainstorminzích s ředitelem společnosti a HR manažerkou a prohlídce firmy a výroby. Ve strategii jsme popsali, co chceme komunikovat, koho chceme oslovit a kde. Protože HR oddělení potřebovalo některé pozice obsadit co nejdříve, vymysleli jsme krátkodobý a dlouhodobý plán náborové kampaně.
Vizuální obsah
Ve strategii jsme definovali, že chceme komunikovat pracovníky v identickém prostředí firmy a navrhli samostatný náborový web. Proto tyto účely jsme fotili a natáčeli video přímo ve výrobě Sudexu. Výsledné fotografie jsme použili do vizuálů kampaně, zatímco fotografie z výroby se staly součástí náborového webu, video se použilo pro online marketing.
Náborový web
V rámci projektu jsme navrhli a zrealizovali náborový web. Tento web má zapamatovatelnou doménu „chci do Sudexu“ a přehledně popisuje pozice, benefity, svářečskou školu a krátce představuje firmu a důvody, proč by měli uchazeči pracovat právě v SUDEXU. Na tento web linkujeme i veškeré reklamy a online marketing.
www.chcidosudexu.cz
Náborová kampaň
Náborová kampaň byla rozdělena na 2 komunikační směry.
První zaměřený na rekvalifikaci, s cílem oslovit manuálně zručné muže a ženy. Chtěli jsme být první, kdo zaměstná ženy na pozici „svářeč, brusič“ s claimem „Nauč se svářit“.
Druhý směr kampaně se zaměřoval na stabilitu a cílil na kvalifikované svářeče, nabízející dobrou pracovní pozici s profilací, budoucností, nadstandardním ohodnocením a stabilním oborem, s claimem „Práce, která nezrezne“.
Pro propagaci jsme kombinovali regionální média, jako je tisk a billboardy, ale věnovali jsme se také online reklamě formou PPC kampaní, bannerových kampaní na Facebooku, YouTube, Instagramu a obsahové síty Google, Seznam.
Přínos
Jak v první krátkodobé náborové kampani tak i následných dlouhodobých kampaních se nám daří sehnat dostatečný počet konverzí a uchazečů, ze kterých si následně HR oddělení může vybrat ty nejlepší kandidáty na požadované pozice.
Petra Štorková